18.4.08

Morning mood

If you wanna be my friend You want us to get along Please do not expect me to Wrap it up and keep it there The observation I am doing could Easily be understood As cynical demeanour But one of us misread... And what do you know It happened again A friend is not a means You utilize to get somewhere Somehow I didn't notice friendship is an end What do you know It happened again How come no-one told me All throughout history The loneliest people Were the ones who always spoke the truth The ones who made a difference By withstanding the indifference I guess it's up to me now Should I take that risk or just smile? What do you know It happened again What do you know

Kings Of Convenience - Misread

Acordei, cheguei, liguei. Insconsciente e atrasada passei os olhos na playlist: " E hoje o que vamos ouvir?" Scroll down, down e mais down, automático e despojado gesto levou-me até aqui... tem de ser de manhã, quando ainda temos a alma limpa, que gosto de ouvi-los porque no final do dia não vai saber ao mesmo. Devia ser mais cedo... podiam ser 7:15, sem mal-entendidos, chá Earl Grey, aquela luz só nossa e esta música... não preciso falar porque o que mais gosto de fazer é observar, de manhã gosto de ouvir distante, sem participar prefiro ver-te na contra luz. Click! Já está! Lindo! Tu não viste mas eu capturei este momento, faço-o algumas vezes com o gesto imaginário de quem segura uma máquina... não posso revelar a foto, terás de confiar em mim! Ficaste bem! Muita bem! Procuro os últimos acordes, e olho para trás de onde eles vêm, é delicioso... o chá sem açucar, e a frase 'I guess it's up to me now Should I take that risk or just smile?' Procuro-te novamente na contra luz... é cedo para riscos, just smile!

No comments: